عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی عامل ترویج اسلام، معنویت و اخلاق در سطح دنیا است، گفت: قدرت گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین اللمل از برکات وجود مقام معظم رهبری استکه همه دنیا آرزوی چنین قدرتی را دارند.

آیت الله محسن قمی در مراسم سخنرانی به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد جامع شهر دماوند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از لحاظ‌های متعددی کم نظیر و یا بی نظیر است؛ مردمی بودن این انقلاب اسلامی با هیچ انقلاب دیگری قابل مقایسه نیست و میزان حضور مردم در تمام صحنه‌های این انقلاب به گونه‌ای است که نمی‌توان افراد و اقشار مختلف را در آن جدا کرد و حضور کلیه اقشار آن‌چنان با شکوه بود که غیر قابل تمیز دادن و جداسازی است.

وی ادامه داد: از دیگر امتیازات این انقلاب مبتنی بر عدالت، معنویت، اخلاق و روحانیت می‌باشد که باید بیشتر به آنها توجه شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرن بیست و یکم طبق گفته دانشمندان قرن علم و ایمان است؛ اگر پیشرفت‌های بشر در قرن بیستم و نوزده قرن گذشته را در یک کفه بگذاریم، آنگاه قرن بیستم سنگین‌تر است.

قمی با اشاره به اینکه جنایت‌های انجام شده در قرن بیستم نسبت به قرن نوزدهم بیشتر می‌باشد، افزود: بشر در قرن بیستم هم از نظر تکنولوژی پیشرفت کرد و هم از نظر جنایت‌هایی که در سطح دنیا رخ می‌دهند.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جوانان اروپایی تمدن بشری توسط دو شاخص بی بند و باری اخلاقی و خشونت بشری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که بی رحمی جزء فرهنگ اروپایی‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جنایت‌های قرن بیستم بشر توسط کشورهایی صورت می‌گرفت که در اوج تکنولوژی و پیشرفت علمی بودند.

قمی با بیان اینکه علم به تنهایی برای سعادت بشر کافی نیست، گفت: علم، تکنولوژی و فناوری بسیار خوب است ولی باید با ایمان، اخلاق و معنویت همراه باشد و افراد نخبه‌ای که تخصص خود را در راه نادرست به کار گیرند به سعادت نخواهد رسید.

وی اذعان داشت: در چنین شرایطی که بشر از تکنولوژی و مکتب‌های دست ساخته خودش سرخورده بود، یک رهبر از گوشه ای از دنیا اعلام کرد که می‌خواهیم دنیای جدیدی را بسازیم؛ لذا امام خمینی (ره) بیش از این که یک شخصیت سیاسی باشد یک شخصیت معنوی و عرفانی هم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: موضوعی که امام خمینی (ره) را در دل جوانان راه می‌داد، معنوی بودن ایشان است که این روش و مسیر باعث شد تا امام خمینی (ره) به جهانیان معرفی گردد.

قمی ادامه داد: همچنین پرچم انقلاب اسلامی را یک نفر از شاگردان امام خمینی (ره) با همان مسیر و روش به دوش گرفته است و امروز این انقلاب اسلامی اگر جا پایی در سطح دنیا دارد به دلیل اینکه اسلام، معنویت و اخلاق را ترویج می‌دهد.

وی گفت: کشور ایران به عنوان قدرت برتر منطقه در زمینه جنگ الکترونیک، مسائل موشک، هوافضا، تکنولوژی و سایر فناوری‌های مختلف مطرح می‌باشد و این امنیتی که امروز جمهوری اسلامی حاکم است، همگی از به برکات وجود انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در جامعه می‌باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قدرتی که امروز در سطح بین المللی داریم یک قدرت گفتمانی است که همه دنیا آرزوی چنین قدرتی را دارند و اینها همگی باز هم از برکات وجود مقام معظم رهبری است.